"El poble de Lloret de Vistalegre"
1. Introducció
Aquesta unitat didàctica és una simulació de diferents sessions que hem preparat amb el meu company Héctor Arranz, on hem treballarem diferents aspectes del poble de Lloret de Vistalegre. Aquests projecte final està preparat per l'assignatura de Mitjans i Recursos tecnologics en el procés d'Ensenyament-Aprenentatge i, enmarcat dins un projecte més ampli anomenat "Els nostes pobles".
Aquest projecte esta pensat per ser aplicat al CEIP Anònia Alzina de Lloret de Vistalegre, ja que els alumnes d'aquest centre treballarien el seu entorn més pròxim. Hem realitzat les diferents sessions pensant que treballariem amb alumnes del segon curs del segon cicle d'educació primària. Simulàrem, un grup d'uns 25 alumnes, on hi trobam dos alumnes que presenten alguna dificultat d'aprenentatge.
Les diferents sessions estan pensades perquè es treballin de manera transversal entre diverses assignatures. Principalment, aplicariem les sessions a les assignatures de Llengua Catalana i Coneixements del medi natural, social i cultural; però també cal afegir que treballaríem algunes activitats de l'assignatura d'Educació Artística: Música.
2. Objectius
- Tenir un coneixement més ampli del poble de Lloret de Vistalegre i els seus espais
- Participar de manera activa amb les diferents activitats,mostrant una actitud positiva i una bona utilització dels materials.
- Participar mostrant respecte i solidaritat cap als companys, l'alumne ha de ser capaç de donar la seva opinió i d'escoltar les aportacions dels companys
- El poble de Lloret de Vistalegre: la seva història, els seus esapais i la seva naturalesa.
- Actitud de cooperació i respecte en situacions d'aprenentatge compartit per recollir i intercanviar informació, resoldre conflictes, planificar accions conjuntes, participant, fent aportacions i respectant les sensacions, experiències, idees, opinions coneixements dels altres.
- Participació activa i cooperadora en situacions comunicatives habituals, espontànies o dirigides pròpies de la vida diaria i de l'activitat d'aula, utilitzant un lèxic adequat i valorant i respectant les normes que regeixen l'intercanvi comunicatiu: escolta atenta, exposició clara, respecte del torn de paraula, to de veu, fórmules de cortesia,...
4. Competències bàsiques
- Coneixement i interacció del món físic
- Competència social i ciutadana.
- Competència en el tractament de la informació i competència digital.
5. Activitats:
- 1ª Sessió: "Coneixem un poc més el poble de Lloret de Vistalegre."
Aquesta primera sessió es durà a terme a l'àrea de Llengua Catalana, ja que els alumnes treballaran el poble de Lloret de Vistalegre d'una manera on hauràn de col·laborar entre tots els companys per conèixer un poc més el poble. La sessió començarà amb la visualització d'un vídeo que el docent haurà preparat prèviament. Aquí teniu un exemple d'un vídeo que nosaltres hem preparat.
Desprès de veure el vídeo, el mestre conjuntament amb tota la classe parlaran un poc sobre tots els aspectes rellevants i els diferents espais que surten en el vídeo. Aquesta activitat està pensada perquè els alumnes mostrin el seus interessos i els seus coneixements que tenen sobre Lloret. El mestre guiarà als alumnes i encaminant el tema de debat cap als aspectes que desitja treballar. En un moment donat, sorgirà la curiositat de saber si hi ha músics a lloret o quina és la música popular del poble. Nosaltres hem preparat un arxiu de so on els alumnes podràn escoltar diferents audicions amb música relacionada sobre el poble.
Audionostrepoble.mp3
- 2ª Sessió: "Treballam amb les TIC."
La segona sessió tenim pensat que es dugi a terme a l'àrea de Llengua Catalana; concretament a l'aula dels ordinadors. La sessió començarà amb la presentació d'una xarxa social com és Edmodo. Els alumnes es crearan un perfil individualment i s'adjuntaràn al grup tancat que haurà creat el docent. Una vegada dins aquesta xarxa social, els alumnes podràn trobar un divertit còmic sobre la història de l'escola del poble. Seguidament, els alumnes podràn trobar diferentes activitats sobre els coneixements que hauràn treballat aquestes dues primeres sessions.
- 3ª Sessió: "Coneixem Sa Comuna."
Aquesta tercera sessió es durà a terme a l'àrea de Coneixement de medi natural, social i cultural, ja que la temàtica principal d'aquesta sessió es coneixer més profundament l'espai natural més important del poble com és "Sa Comuna". El docent s'ajudarà d'una presentació multimédia interactiva que haurà realitzat prèviament. Nosaltres hem preparat una presentació que serviría per presentar aquest espai.
Aquesta presentació el mestre la podría penjar en el grup tancat de la xarxa social d'Edmodo, on els alumnes també podràn realitzar les diferents activitats de repàs que el docent haurà preparat.
- 4ª Sessió: "Visitam Sa Comuna."
La darrera sessió consistirà en fer una petita visita a l'espai natural del poble. Aquesta excursió es realitzaria a peu i, els alumnes podrien visitar i veure els diferents espais i continguts treballats a la sessió anterior.
No hay comentarios:
Publicar un comentario