Reflexions finals de l'assignatura
1. Valoració del taller del PLE
Aquest va ser el primer taller que ferem aquest any, vam parlar un poc sobre les expectatives que teniem amb aquesta assignatura i realitzarem un qüestionari sobre l'ús de les noves tecnologíes. En aquesta primera sessió, també vaig poder coneixer dues eines noves de la plataforma d'Internet com són: el Symbaloo i el Twitter.
La primera eina que treballarem va ser el Symbaloo. Aquesta eina serveix per organitzar les diferents adreces d'Internet que més sovint utilitzam. El funcionament de Symbaloo és molt senzill, té forma d'escriptori on l'usuari pot ordenar i organitzar els diferents llocs webs que visita més freqüentment. Una altra opció d'aquesta aplicació és poder crear un escriptori amb els RSS de les notícies dels mitjans de comunicació que triem. En la meva opinió, pens que pot esser una eina molt útil per la gent que desitja tenir organitzat les seves adreçes més freqüents; peró en el meu cas, no ha estat una eina la qual hi dediqui molt de temps o l'usi en freqüencia. Ja que el nevegador d'Internet que ús (Google Chrome) incorpora les 8 págines que utilitzes habitualment i estic més acostumat a usr-lo.
La segona eina que vam coneixer a la primera sessió, va ser el Twitter. Aquesta xarxa social de caràcter obert, esta centrada en el seguiment de l'activitat social dels seus usuàris. En el meu cas, aquesta xarxa social si que l'utilitz freqüentment per informar-me.
2. Valoració dels recursos vists l'assignatura.
En aquesta assignatura he pogut coneixer diferents recursos o programes que podem utilitzar per per dissenyar els nostres pròpis materials pels nostres alumnes.
Uns dels primers recursos que vam conèixer va ser el Glogster. Glogster és una eina que ens serveix per crear pòsters o exposar una informació de manera clara i esquemàtica. Aquesta plataforma ens ofereix un ampli ventall de colors, formes, tipus de lletres, imatges, entre d'altres; que ens permet exposar una informació determinada de manera vistosa.
Aquesta eina també pot esser utilitzada pels alumnes de primària per aprendre a treballar un material interactiu que els serveixi per poder crear diferents pòsters o anuncis d'informació d'una manera divertida i clara.
L'únic emperò que diria d'aquesta plataforma és el seu idioma, ja que es troba tan sols amb anglès. Però tampoc hem de veure aquest fet com un problema, ja que ens pot servir per ensenyar aquesta llengua als nostres alumnes.
Pixton és una eina molt pràctica i senzilla que ens permet crear còmics. Aquesta eina ofereix moltes possibilitats per crear diferents històries com vulgui l'usuari. Ofereix un ampli ventall de personatges que podem anar modificant de postura i de forma, podem crear diferents tipus de globus de diàleg i introduir diferents tipus de text, també ens presenta una àmplia gamma de fons per poder col·locar els personatges en l'escena adequada.
Una altra eina per crear vídeos que vam conèixer, va ser GoAnimate. Aquesta aplicació ofereix un ampli ventall de possibilitats per poder realitzar les nostres creacions. Permet seleccionar i modificar molts de personatges per poder crear la nostra història així com nosaltres volem i poder donar-lis moviment. Podem seleccionar diversos fons on situar els personatges, afegir alguns materials al fons, o fins i tot pujar alguna foto del nostre ordinador. Aquesta eina, ens ofereix la possibilitat de poder afegir veu als personatges, tan de manera digital com la pròpia veu nostra que gravem.
JClic és un conjunt d'aplicacions informàtiques que serveixen per a realitzar diversos tipus d'activitats educatives: trencaclosques, associacions, exercicis de text, mots encreuats, etc.
Les activitats no s'acostumen a presentar soles, sinó empaquetades en projectes. Un projecte està format per un conjunt d'activitats i una o més seqüències, que indiquen l'ordre en què s'han de mostrar. L'antecessor del JClic és el Clic, una aplicació que des del 1992 ha estat emprada per educadors i educadores de diversos països com a eina de creació d'activitats didàctiques per als seus alumnes. El JClic està desenvolupat en la plataforma Java, és un projecte de codi obert i funciona en diversos entorns i sistemes operatius.
L'eina Educaplay és una plataforma per crear i realitzar activitats educatives multimèdia. Aquesta plataforma és molt completa i de fàcil maneig, ja que les instruccions per realitzar les activitats són molt clares i es poden realitzar ràpidament i de manera senzilla.
Aquesta plataforma permet crear i realitzar les activitats des de la mateixa pàgina i de manera gratuïta. També ens permet penjar-les a altres llocs web.
Audacity és un programa multiplataforma de gravació i edició d'àudio, fàcil d'usar i lliure. La part gràfica ha estat feta amb la llibreria wxWidgets. És un programa multiplataforma i es troba disponibles en diversos idiomes incloent el català. Va ser creat per Dominic Mazzoni mentre era estudiant a la Carnegie Mellon University. Mazzoni treballa actualment a Google però continua com a principal desenvolupador del programa amb l'ajuda de voluntaris d'arreu del món. Es tracta d'un programa d'edició de so amb un gran popularitat, a finals de 2010 era el 10è programa més descarregat des de SourceForge.net amb uns 72 milions de descàrregues.
PowerPoint és un software inclòs dins el paquet de programes de Microsoft Office. No és un programa lliure, sinó que hem de pagar per poder usar-los, així i tot ens deixen provar tots els seus programes.
Aquest programa ens serveix per crear materials que ens poden servir per fer presentacions o presentar projectes. PowerPoint ens ofereix una àmplia gama de possibilitats per poder crear la presentació més adequada al tema que volem presentar.També existeixen programes per realitzar presentacions que són gratuïtes com: el paquet de programes de software de OpenOffice, on hi trobam el programa Impress, i també podem trobar programes per fer presentacions amb xarxa com és Prezi.
Windows Movie Maker es un editor de vídeo totalment gratuït i pertany a l'empresa Microsoft. El programa ens ofereix moltes possibilitats a l'hora d'editar les produccions de la forma més adequada que desitgem. Per crear els nostres vídeos, aquest programa ens deixa pujar-hi fotografies, arxius d'àudio, arxius de vídeos o gravar les nostres pròpies locucions. Podem afegir diferents textos i posar-lis moviment, podem afegir transicions entre les diferents parts de la nostra edició, podem crear inicis i finals al nostre vídeo, podem modificar el so dels diferents elements per adequar-lo a la imatge, podem afegir diversos efectes als elements que hem incorporat, podem retallar o afegir temps a les imatges, vídeos o sons que posem a la nostra creació, entre d'altres coses.
Per finalitzar vam treballar les xarxes socials, concretament vam veure la plataforma d'Edmodo. Edmodo és una xarxa social educativa. Hi ha dos rols possibles, el de professor i el d’alumne. Tots els usuaris registrats han de formar part almenys d’un grup. Els grups són tancats i per accedir-hi has de tenir una invitació, o bé conèixer el codi d’accés per formar-hi part. Les activitats que es poden dur a terme dins Edmodo són eminentment educatives: compartir un text, mostrar un document, compartir imatges, compartir vídeos, es poden crear qüestionaris i enquestes i, a més, es poden corregir i qualificar en línia. Aquesta xarxa social, pot resultar d’utilitat per a professorat que vol introduir les xarxes socials dins la seva metodologia però, alhora, li preocupen aspectes com la privacitat i la concentració en la feina. Possiblement, aquestes siguin algunes de les raons per les quals Edmodo s’utilitza més en l’àmbit de l’educació.
L'utilització d'aquestes aplicacions han fet que coneguem noves eines que ens serveixen per millorar o per presentar les nostres activitats que preparam. Algunes d'aquestes eines són: Youtube, Slideshare, Twubs, Zippyshare, ...
3. Reflexions finals
No hay comentarios:
Publicar un comentario